Супрацоўніца Нацыянальнага мастацкага музея Надзея Усава падзялілася з гомельцамі малавядомымі ўзорамі прац мастака-графіка Анатоля Тычыны, на якіх можна пазнаць вядомыя краявіды Гомеля 1920-х.
![](https://homeldays.org/wp-content/uploads/2022/10/311584291_8097604370281460_3051313861625133548_n.jpg)
А.Тычына. Гомель. У парку. 1923. Папера, акварэль, туш. НХМ РБ
“Гомель – мой родны горад. Таму з вялікай радасцю як куратар выставы выкарыстала магчымасць паказаць усім маленькія шэдэўры графікі 1922-1923 гадоў – выявы гомельскага парку Анатоля Тычыны – гонара майго горада і любімага месца гамельчан і шматлікіх турыстаў. Такім парк быў на пачатку 1920-х.
На пачатку 1920-х Тычына працаваў мастаком-афарміцелем пры Упраўленні Заходняй чыгункі. Яго калега, малады мастак-імпрэсіяніст з Гомеля Уладзімір Кудрэвіч, былы тэлеграфіст на чыгунцы, адкрыў для Тычыны прыгажосць гомельскага парку, які па-ранейшаму захоўваў сляды былой раскошы “вытанчанага садаводства” палацавага комплексу князёў Паскевічаў (яшчэ не парку культуры імя Луначарскага).
Натхнёны восеньскай прыгажосцю куткоў гомельскага парку і веліччу палаца, Тычына стварыў цыкл з акварэляў, які толькі адзіны раз паказаў на Першай Усебеларускай выставе 1925 года…”, – такі суправаджальны тэкст да выяваў у ФБ-суполцы “Гомель. Гісторыя і Архітэктура” пакінула куратарка выставы Анатоля Тычыны Надзея Усава.
![](https://homeldays.org/wp-content/uploads/2022/10/312057896_8097593233615907_1405839991249628032_n.jpg)
А. Тычына. Гомель. У парку. 1923. Папера, акварэль, туш, акварэль чорная. НММ РБ
![](https://homeldays.org/wp-content/uploads/2022/10/311983779_8097582090283688_2897988171455186400_n.jpg)
А.Тычына. Гомель. У парку. ( Палац Румянцавых-Паскевічаў. Паркавы фасад).1923. Папера, акварэль, туш. НММ РБ
![](https://homeldays.org/wp-content/uploads/2022/10/312123471_8097581476950416_7217689072657483281_n.jpg)
А.Тычына. Гомель. У парку. 1923. Папера, акварэль, туш. НХМ РБ
Штодзень